כיצד מנטרה יכולה להשפיע עלינו?

תרגול רוחני גבוה עוסק, בין אם במודע, או בכוונה, ובין אם לאו, בשינויים אנרגטיים ובשינויי תדר המתאפשרים על ידי בחירת המעשים שלנו, כמו גם המילים שאנחנו אומרים והמחשבות שלנו. מדיטציה מסביב למנטרה מאפשרת לנו להשתמש במילה בעלת תדר ידוע שנבחר בשבילנו, על מנת לייצר שינוי אנרגטי בגוף ובנפש ולצמוח רוחנית. כיצד בוחרים מנטרה? כיצד מתרגלים מדיטציית מנטרה? על כך ועוד, במאמר שלפניכם.
מקורה של המנטרה
מקור השימוש במנטרה כדרך לצמיחה רוחנית נעוץ בתרבות ההודית, בהינדואיזם. השימוש במנטרה נהוג גם בבודהיזם ובתורות ושיטות מזרחיות מגוונות וכן ביהדות.
כיצד המנטרה משפיעה עלינו?
השפעת המנטרה אינה קשורה למשמעות המילה שאנחנו אומרים, אלא לצליל המילה הנאמרת, או במילים אחרות – לתדר שלה. צליל המילה הנאמרת יוצר תגובה אנרגטית שמשפיעה על הגוף והנפש בדרך מסויימת. ההשפעה האנרגטית שהמנטרה מאפשרת לנו גוברת ככל שאומרים וחוזרים ואומרים את מילת המנטרה שוב ושוב. אמירה וחזרה על המנטרה משנה את תדרי זרם התודעה שלנו ומאפשרת לגלים חדשים, מתאימים יותר, לשטוף אותנו ולשנות אותנו בדרכינו.
איך בוחרים מנטרה?
מרבית המנטרות לקוחות מהשפה הקרוייה סנסקריט – הודית עתיקה. המנטרות נבחרות על פי תהודת הצלילים שלהן וניתנות למודטים (מתרגלי המדיטציה)על פי התאמה אישית. מנטרה מוכרת הידועה לכל היא המנטרה AUM (“אום”) – נאמר על צליל זה, כאשר הוא נהגה לאט ותוך הוצאת אוויר, שהוא מתקשר לתדרי צ’קרת הכתר ומאפשר פתיחה שלה ותקשורת עם אנרגיות הבריאה. במרבית המקרים, מנטרות אישיות ניתנות למודטים ומתרגלים על ידי המדריכים הרוחניים שלהם, המכירים “מאגר” של מנטרות ומתוכו הם בוחרים במדוייק ובכוונה. אלה מבינינו אשר אין להם מורים רוחניים, מוזמנים לעבוד עם המנטרה “אום”(או “אונג” למתרגלי קונדיליני יוגה), מנטרת האנרגייה הבוראת.
איך מתרגלים מדיטציה עם מנטרה?
על מנת לתרגל מדיטציה באמצעות מנטרה, כדאי להכין מקום נינוח, לטובת תרגול שקט וללא הפרעות שיימשך לפחות 10 דקות.
בשלב הראשון של התרגול, מומלץ פשוט לחזור על המנטרה. החזרה על המנטרה משנה את השקפת המודט. נאמר את המנטרה שלנו שוב, שוב, ושוב, במשך כחמש דקות, ונקשיב לעצמינו חוזרים על המנטרה. חשוב לבטא את המנטרה בקול תוך הוצאת אוויר. בקונדיליני יוגה נהוג להתחיל במשך שלוש דקות ואפשר להגיע אף עד משך של שעתיים וחצי.
בשלב השני של המדיטציה, אנחנו מוזמנים לדמיין את המנטרה שלנו או רק לחשוב אותה (מבלי לומר אותה בקול רם).
בשלב השלישי של המדיטציה, נוכל לשבת בשקט, ולנסות לחקור את השינויים הגופניים והמנטאליים אשר אנחנו חווים בעקבות העבודה עם המנטרה. פשוט יושבים בשקט ונותנים ל”עכשיו” להיות כל מה שאנחנו ערים לו. מה קורה לנו בגוף? בראש? בבטן? מה קורה לנו במחשבות? מה השתנה בנו מאז שהתחלנו את המדיטציה?

  


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.